Kalorier

Vægt 77,8; mave 99.
Mål: 68, 85.
Daglige rutiner og daglige mål:
Tabata – 40 min træning 8 min stræk ud – TJEK
Skridt – min 10.000 – TJEK
Kalorier – max 1760 – næ – kom op på 1818, fik 3 glas vin 😉
Søvn – 7-8 timer – TJEK

Jeg ved jo godt, at jeg normalt indtager flere kalorier end jeg forbrænder. Det er jo derfor, jeg tager på i vægt. Men jeg kan ikke helt overskue mit indtag, hvis jeg ikke registrerer det, har jeg fundet ud af. Så derfor bruger jeg en kalorietællerapp. Jeg har valgt myfitness – som findes som en app til min telefon. Den er rimelig ok. Jeg kan registrere mine måltider og holde nogenlunde styr på indtaget af kalorier.

Jeg tænker ikke min metode er særlig sund – men på den anden side, tror jeg heller ikke, at det betyder så meget, når det foregår i en begrænset periode. Jeg spiser nemlig sjældent noget før kl. 10.30-11.00. Jeg har altid spist morgenmad, og altid bildt mig selv ind, at jeg er nødt til det. Men faktisk er jeg ikke særlig sulten om morgenen. Måske ændrer det sig, når jeg skal til at arbejde igen, men her under Corona, har det været fint. Så altså kl. 11.00 ca. drikker jeg en smoothie. Kl. 13.00 drikker jeg en mere. Nogle dage spiser jeg så også et stykke knækbrød med ost eller æg (og mayo) i løbet af eftermiddagen – hvis jeg altså bliver sulten. Jeg har også nogle gange et æble med, når jeg går min tur, for det er så ubehageligt at blive meget sulten derude. Om aftenen spiser jeg helt normal aftensmad. Nogle gange er det jo en kaloriebombe – men da det er det eneste rigtige måltid, tillader jeg mig at spise en del her. Så jo – hele dagen glæder jeg mig til aftensmad 😉 Jeg er jo frygtelig madglad. Hvis mit kalorieindtag tillader det, drikker jeg aftenkaffe og spiser et stykke chokolade. Jeg er vild med chokolade, andre kalder mig chokoholiker. Jeg spiser stort set al chokolade – ligefra pålægschokolade til kogechokolade, når trangen melder sig, og der ikke findes noget ordentlig chokolade i mit hjem 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.